.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هتلهاي مازندران در انتظار مسافر
اجراي طرح سهميه بندي بنزين در استان مازندران مردم اين استان را با دغدغه هاي فراواني روبرو ساخته است. اين دغددغه ها تنها به مسائل كشاورزي، حمل ونقل عمومي، اصناف، وافزايش قيمتها ختم نشد بلكه يكي از اركان اصلي توسعه استان يعني صنعت گردشگري...
هتلهاي مازندران در انتظار مسافر

اجراي طرح سهميه بندي بنزين در استان مازندران مردم اين استان را با دغدغه هاي فراواني روبرو ساخته است.
اين دغددغه ها تنها به مسائل كشاورزي، حمل ونقل عمومي، اصناف، وافزايش قيمتها ختم نشد بلكه اين بار اين مشكلات گريبانگير يكي از اركان اصلي توسعه استان يعني صنعت گردشگري شده است و به طور حتم بدون شک بر ميزان درآمدهاى اقتصادى مردم از اين بخش تاثير خواهد گذاشت.
استان مازندران با 23 هزارو756 كيلومتر مربع مساحت 46/1درصد مساحت كشور را به خود اختصاص داده است. اين استان با حدود 3 ميليون نفر جمعيت سالانه ميزبان حدود 15 ميليون گردشگر ومسافر داخلي وخارجي است كه از اين تعداد گردشگر حدود 4 ميليون آن در ايام نوروز، حدود10 ميليون در ايام تابستان ومابقي در ديگر فصول سال به مازندران سفر مي كنند.
به گفته ي كارشناسان گردشگري مازندران ورود هر مسافر گذري به مازندران به طور متوسط حدود 5 هزار تومان وهر مسافر كه بخواهد اقامت داشته باشد حدود 15 تا 20 هزار تومان بر توسعه ي اقتصداي استان تاثير گذار است .
اين درحالي است كه سهميه بندي بنزين صنعت گردشگري استان مازندران را با خطر روبرو ساخته است .آثار و تبعات منفي سهميه بندي بنزين اين بار هتلهاي مازندران را خالي از مسافر كرده است .
شهر هاي استان مازندران كه همه ساله در اين فصل مملو از مسافران وگردشگران تابستاني بوده امروز ديگر خبر از آن همه مسافر نيست و اين مساله تاثير غير قابل انكار طرح سهميه بندي مصرف سوخت در اين استان است. رئیس جامعه هتل داران مازندران نتیجه سهمیه بندی بنزین را کنسل شدن 43 درصد رزروهای مردادماه و شهریورماه ، در 102 هتل ، رستوران و آژانس های مسافرتی عنوان کرد .
خسرو ايرانپور با بيان اینکه 90 درصد مسافرت ها به استان مازندران به دليل نبود خطوط ریلی و هوائی منظم در سطح تمامی شهرستان ها از طریق جاده انجام مي گيرد خواستار اتخاذ تمهیدات لازم در زمينه چگونگی سهمیه بندي بنزین به منظور جلوگیری از اثرات زیانبار آن بر هتل داران منطقه شد. وي خاطر نشان كرد: در پي اجراي طرح سهميه بندي بنزين آمار گردشگران به شدت كاهش پيدا كرده است و اين مساله در آينده ممكن است مشكلات بسياري را براي اين صنعت ايجاد كند. مسئول کمیته تسهیلات و خدمات كارگروه ميراث فرهنگي صنايع دستي وگردشگري مازندران نيز از كاهش 30 درصدي ورود گردشگران و مسافران
به استان مازندران در پي سهميه بندي بنزين خبر داد . سيد مرتضي احمدي با اشاره به بعد مسافت مسافران وگردشگران گفت: اين ميزان بنزين براي مسافرت آنها كافي نيست واين مسافران با كمبود بنزين مواجه خواهند شد.
وي با بيان اينكه مازندران يكي از قطبهاي گردشگري كشور محسوب مي شود افزود: با تاكيد استاندار اين مساله در حال � �نعكاس به وزارت كشور است تا در اين خصوص تدابير تازه اي اتخاذ گردد.
شماري از هتلداران پلاژداران، چايخانهداران، قايقرانان تفريحي، عكاسان، متصديان فروشگاههاي صنايع دستي و فروشگاههاي مواد غذايي به خصوص واحدهاي پذيرايي كه در بابلسر سهميهبندي بنزين را سبب كاهش ورود گردشگران به استان مازندران عنوان كردند.
به گفته آنان، با وجود آغاز تعطيلات و فصل مسافرتهاي تابستاني، به دليل اجراي طرح سهميهبندي بنزين ورود گردشگران به اين استان كاهش يافته است. آقاي محمد- د يكي از مغازه داران شهر توريستي بابلسر با اشاره به اينكه تعداد گردشگران خارج از استان كه با وسايل نقليه به اين استان سفر مي كردند نسبت به سالهاي گذشته به شدت كاسته شده گفت: حتي مسافران و گردشگران هم استاني وبومي ما نيز به دليل كمبود بنزين قادر به حضور در اين مناطق توريستي نيستند.
وي خاطر نشان كرد: بسياري از پلاژداران و هتلداران تنها در فصل تابستان مي توانند در قبال ارائه خدمات كسب در آمدي داشته باشند واين در حالي است كه در ابتداي تابستان سالجاري تعداد گردشگران مسافران به شدت كاسته شده است و اين موضوع مشكلات اقتصادي جبران ناپذيري را به آنان وارد مي كند .يكي از هتلداران شهر توريستي رامسر در گفتگويي ضمن ابراز نگراني از كاهش مسافران و گردشگران در ابتداي تابستان امسال گفت: در سالهاي گذشته در چنين زمانهايي كليه اتاقهاي ما رزرو بودند ولي در حال حاضر نه تنها حضور مسافران كاهش پيدا كرده است بلكه بيش از نيمي از رزرو هايي كه در گذشته صورت گرفته توسط افراد كنسل شده اند و اين مساله ضربات اقتصادي جبران ناپذيري را براي كليه هتل داران مازندران پديد خواهد آورد.
وي با بيان اينكه بيش از 80 درصد مسافران ما تنها در فصل تابستان به هتلها مراجعه مي كنند افزود: متاسفانه با آغاز سهميه بندي بنزين در تابستان امسال شاهد كاهش شديدي در مراجعه ي مسافران به هتلها هستيم .
اين مدير هتل با اشاره به اينكه براي ساخت هر يك از اين هتلها ميليارد ها تومان هزينه شده است افزود: اگر كاهش مسافران وگردشگران در فصل تابستان به همين صورت ادامه داشته باشد، مديران هتل با خطر ورشكستگي روبرو خواهند شد.مسئولان گردشگري استان مازندران در حالي به توسعه صنعت گردگشريدر اين استان به عنوان عاملي در توسعه اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي تاكيد مي كنند كه در پي سهميه بندي بنزين در استان اين صنعت مورد تهديد قرار گرفته است .

تهیه و تنظیم: افشين ايماني


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

بهلول 28 تير 1386
بابا اینقد نگین صنعت گردشگری فلج شد .کسی گوشش به این حرفها بدهکار نیست ....
محسن 2 مرداد 1386
آقايان ساخت هرگونه كارخانه صنعتي را در مازندران با قوانين و شروط بسيار زياد (تقريبا) ممنوع كردند فقط مانده بود همين گردشگري كه بحمدالله با دست پرتوان آقاي احمدي نژاد ببار نشست

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.